لیبل اموال چیست؟

لیبل اموال چیست؟

لیبل اموال چیست؟ برچسب‌هایی که با استفاده از شماره سریال یا بارکدی منحصر به فرد تجهیزات را شناسایی می‌کنند. برچسب اموال یا لیبل اموال معمولاً برچسب‌هایی هستند که دارای پشتی چسبناک هستند. مواد معمول مورد استفاده در برچسب اموال آلومینیوم آنودایز شده یا پلی استر چند لایه هستند. طراحی‌های معمول شامل آرم شرکت و حاشیه‌ای است که کنتراست تجهیزات را ایجاد می‌کند. بارکدها در برچسب های اموال برای سرعت بخشیدن به ورود داده و کاهش خطاهای ورود به بخش استفاده می شود. (اطلاعات بیشتر)

ویژگی‌های برچسب اموال

لیبل اموال دارای چهار عملکرد اساسی هستند:

  1. ردیابی تجهیزات:
    اموال شرکت من کجاست؟ برچسب‌ها برای ردیابی هنگام حرکت از تخت ابزار به محل ساخت، از محل بارگیری به آزمایشگاه یا فقط از یک اتاق به اتاق دیگر استفاده می‌شوند. برچسب‌های دارایی باید با خود دارایی باقی بمانند در طول عمر آن. برای ورود یا خروج استفاده کنید.
  2. کنترل موجودی کالا:
    ما چه دارایی‌هایی داریم؟ برچسب‌های اموال حلقه مهم هنگام انجام ممیزی‌های دوره‌ای از لیست دارایی خود و محاسبه ارزش دارایی در چرخه عمر آن هستند.
  3. جلوگیری از سرقت:
    آیا می‌توانید اموال من را برگردانید؟ بازگرداندن یک لپ‌تاپ یا ابزار ارزشمند به صاحب مناسب را برای هرکسی آسان کنید.
  4. راحتی در پروسه‌ی MRO (نگهداری، تعمیر و عملیات)

برای چاپ برچسب اموال هیچ محدودیت سایزی وجود ندارد و هر اندازه با هر فرمی قابل انجام است، ولی آنچه معمولا چاپ می‌شود در سایزهای ۲ در ۵، ۱٫۵ در ۵ و یا ۴٫۷ در ۱٫۵ می‌باشد.

در گذشته چاپ لیبل اموال فقط به صورت تکرنگ امکان‌پذیر بود و به همین دلیل از زمینه برچسب های رنگی استفاده میشد. مثلا برچسبهای زرد یا قرمز که با چاپ مشکی روی آن چاپ می‌زدند. ولی با پیشرفت دستگاه‌های چاپ، امکان چاپ تمام رنگی وجود دارد که در نمونه ها می‌توانید مشاهده کنید.

لیبل‌های اموال روی برچسب شبرنگ چاپ می‌شود لیبلهای شبرنگ بسیار مقاوم‌تر از روز رنگ بوده، کندن آن بسیار سخت است و به صورت تکه تکه جدا می‌شود.

جنس برچسب اموال

جنس برچسب اموال شبرنگ اصل می باشد که حالت خردشوندگی دارد.

برچسب اموال از چسبندگی بالایی برخورداراست.همچنین برچسب اموال به صورت تکه تکه جدا می شودو به صورت یکجا کنده نمی شود.

بر چسب اموال تحمل دمای تا ۲۸۰ درجه را دارد

برچسب اموال حالت نرم و انعطاف پذیری دارد لذا بر روی سطوح ناصاف به راحتی می چسبد. نام دیگر برچسب اموال شبرنگ است،
بعضی روز رنگ را به نام برچسب اموال می‌فروشند در حالیکه روز رنگ خواص برچسب اموال را ندارد .

فرق شبرنگ با روز رنگ در این است که قابلیت چسبندگی روز رنگ به مراتب کمتر از شبرنگ یا همان برچسب اموال است و روز رنگ به صورت تکه تکه جدا نمی‌شود بلکه یکجا کنده می شود.

روز رنگ‌ها همان برچسب‌هایی می‌باشد که روی شیشه مغازه‌ها چسبانده می‌شود که مردم به اشتباه آن‌ها را شبرنگ می‌خوانند .

موارد مصرف برچسب اموالبرچسب اموال اداری – برچسب گارانتی – برچسب پلمپ برچسب امنیتی، برچسب شناسایی کالا،برچسب معرفی محصول و قطعات تولیدی و …

برای چاپ برچسب اموال در این مجموعه از جوهرهای فابریک و اصل استفاده می‌شود.

برخی دیگر از خصوصیات لیبل اموال چیست؟

  1. ضدآب و ضدخش
  2. قدرت چسبندگی بالا
  3. شکننده نیست و نرم بودن برچسب اموال در مرور زمان از بین نمی‌رود.
  4. دوام زیادی دارد (حداقل ۵ سال)
  5. مهم‌ترین ویژگی چاپ برچسب اموال، جلوگیری از مفقود شدن اموال است.
  6. مقاومت و عدم آسیب پذیری در برابر محلول‌های پاک کننده
  7. وضوح و کیفیت بالا در چاپ برچسب اموال

کاربرد لیبل اموال چیست؟

در حالی که لیبل‌ اموال ابزاری ضروری برای اکثر سازمان‌ها به حساب می‌آید اما عده‌ای نمی‌دانند که برای کسب نتایج بهینه، این برچسب‌ها را باید کجا نصب کنند. بعضی هم حتی به این باور غلط اعتقاد دارند که برچسب اموال باید جایی دور از دید روی وسایل چسبانده شود. اما همین‌جا باید ذکر شود که برچسب اموال، حتی وقتی از متریال قابل تخریب ساخته شده و جنس ضد تحریف هم نداشته باشد، در هر صورت می‌تواند سارقان را سرقت آن‌ها منصرف کند. برای بهره‌بردن از این ویژگی برچسب اموال باید آن را در محلی قابل مشاهده نصب کرد.

حالت ایده‌آل این است که چاپ برچسب اموال از متریال غیر قابل جدا شدن و غیر قابل پاک شدن تولید شود و باید چسب بسیار خوبی برای این برچسب‌ها در نظر گرفته شود، به طوری که تقریبا غیر قابل جدا شدن از سطوح باشند. وقتی از برچسب اموال استفاده می‌کنید، خوب است لیست افرادی که هر یک از اموال در اختیار آنها قرار دارد را داشته باشید تا در صورت بروز هرگونه مشکل، بدانید بررسی‌های خود را باید با کمک چه فردی آغاز کنید. این کار همچنین باعث خواهد شد افراد مسئول، در حفظ و نگهداری اموال مربوطه هم کوشاتر باشند.

استودیو سه‌نقطه را در اینستاگرام دنبال کنید.