طراحی لوگو هتل قصرمنشی اصفهان

هتل قصرمنشی اصفهان

هتل قصر منشی یک خانه سنتی عصر صفوی در بافت تاریخی شهر اصفهان با قدمت ۶۰۰ ساله است. این خانه در سال‌های اخیر مرمت شده و با کاربری هتل مشغول فعالیت می‌باشد.

این که این خانه مربوط به چه شخصی بوده و دوران های مختلف چه کاربری‌هایی داشته را در سایت خود هتل قصر منشی می‌توانید ملاحظه کنید.

اما آن چیزی که در بدو ورود به هتل چشم شما را محصور می‌کند، زیبایی غیر قابل توصیف حیاط یا (باغ چال) این ساختمان است. فضایی بسیار زیبای سنتی، پنجره‌ها و نقش‌های که سریع در ذهن ماندگار خواهد شد. و همین چشم‌نوازی اولیه ایده‌ی اصلی برای طراحی لوگو شد و سعی کردیم، لوگو را با همین تصویر محیط در ذهن بیننده ثبت کنیم.

طراحی لوگو هتل قصرمنشی اصفهان در سال ۱۳۹۷ توسط استودیو گرافیک سه‌نقطه انجام گرفته است.
در یک قاعده کلی برای طراحی لوگو باید در ساده‌ترین حالت ممکن تصویری از اون مکان (شرکت، برند، سازمان) را در ذهن تداعی کند.
در واقع لوگو اولین چیزی است که با شنیدن یک نام به ذهنتان می‌رسد.

سعی ما در استودیو گرافیک سه نقطه این بوده که با دیدن این لوگو، فضای زیبای هتل در ذهن یادآور بشه.
برای رسیدن به این امر، تا جای امکان سعی شده خلاصه سازی انجام بشه تعداد اوروسی‌ها و پنجره‌ها کمتر از واقعیت ترسیم شده و تا جایی که امکان داشته فضاسازی خلاصه شده.

واقفیم که همچنان ممکن است لوگوی شلوغی به نظر برسه ولی با توجه به نوع فضای سنتی سفارش دهنده و موارد استفاده از لوگو، معتقدیم که لوگوی طراحی شده، کارکرد خودش را انجام می‌دهد و به سرعت در ذهن بیننده ثبت خواهد شد.

برای طراحی لوگو هتل قصرمنشی اصفهان و اجرای هویت بصری آن از سه رنگ آبی فیروزه‌ای، آبی لاجوردی و خردلی (طلایی) استفاده کردیم که تمامی از رنگ‌های پر استفاده در بناهای اصفهان است.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های طراحی لوگو منحصر به فرد بودن آن است و لوگوی هتل قصرمنشی کاملا متفاوت و منحصر به فرد است.

یک لوگوی خوب باید با مفهوم و خصوصیات برند هم‌خوانی داشته و معنای خود را به سرعت به مخاطب انتقال دهد که این اصل در طراحی لوگو قصر منشی نمایان است.

یک لوگو باید قادر به احراز حقوق مالکیت خود از نظر قانونی باشد و این لوگو آنقدر اختصاصی است که اگر ثبت قانونی هم نشود شاید مشکلی نباشد.

برای مشاهده دیگر لوگوهای طراحی شده اینجا را کلیک کنید.

برای مشاهده قیمت و سفارش آنلاین طراحی اینجا را کلیک کنید.