تفاوت بروشور و کاتالوگ:

بروشورها و کاتالوگ ها نوعی رسانه تجاری چاپی هستند که به عنوان تبلیغات و رسانه ماندگار نامیده می شوند. بروشور و کاتالوگ نماینده سازمان و شرکت شما هستند . آن ها دقیقا همان کاری را باید بکنند که اگر شما در آن لحظه آنجا بودید ، شما آنرا انجام می دادید . وظیفه اصلی بروشور و کاتالوگ، معرفی درست و موثر اهداف، دیدگاه ها و ارزش های سازمان شماست و حاوی شرح مشخصات، کاربرد کلی کالاها و برخی اطلاعات مفید دیگر که مورد نیاز مصرف کنندگان و مشتریان شما قرار می گیرد.

کاتالوگ ها و بروشورها معمولا یکی فرض می شوند و عده کمی هستند که به تفاوت این دو از هم آگاه باشند، اکثر به اشتباه تفاوت را در سایز و اندازه می دانند. در صورتی که کاتالوگ ها حاوی اطلاعات جامع و کامل و کلی در مورد محصولات یا خدمات یک کمپانی می باشند و برای خریدار یا توزیع کننده عمده، طراحی و چاپ می گردند. اما بروشورها حاوی اطلاعات جزئی تری از یک یا یک سری محصول هستند که برای مصرف کننده تهیه و چاپ می گردند.

کاتالوگ ها برای فروشگاه ها و توزیع کننده ها طراحی و چاپ می گردند، اما بروشور برای مصرف کننده جز طراحی و چاپ میگردد.
بروشور برگه ای است که به دست آخرین نفری که میخواهد این محصول را مصرف نماید، میرسد.
طراحی و چاپ بروشور بسیار کم هزینه تر از طراحی و چاپ کاتالوگ میباشد. اساسا در کاغذهایی با گرم پایین منتشر میگردد و در تیراژ بالا چاپ میشوند.
بروشور ها حاوی نکات و اطلاعاتی است که در حین مصرف، به درد مصرف کننده یا انتخاب کالا خواهد می خورد.
بروشورها در اندازه و سایز های مختلف چاپ میشوند و هیچ اندازه استانداردی برای آن وجود ندارد. از نظر مدل چاپ و طراحی، سه نوع بروشور و کاتالوگ وجود دارد:
منگنه ای، سیمی و لت دار ، که لت دار آن میتواند سه لت یا دولت و یا …باشد.